BAAR Hugo 3.3.1873-18.6.1912: Porovnání verzí
(BAAR_Hugo_3.3.1873-18.6.1912) |
Bez shrnutí editace |
||
Řádek 3: | Řádek 3: | ||
| obrázek = No male portrait.png | | obrázek = No male portrait.png | ||
| datum narození = 3.3.1873 | | datum narození = 3.3.1873 | ||
| místo narození = | | místo narození = Nový Jičín | ||
| datum úmrtí = 18.6.1912 | | datum úmrtí = 18.6.1912 | ||
| místo úmrtí = Mnichov | | místo úmrtí = Mnichov (Německo) | ||
| povolání = 76- Malíř, iluminátor, ilustrátor nebo grafik | | povolání = 76- Malíř, iluminátor, ilustrátor nebo grafik | ||
| jiná jména = | | jiná jména = | ||
}} | }} | ||
'''BAAR, Hugo,''' ''* 3. 3. 1873 Nový Jičín, † 18. 6. 1912 Mnichov (Německo), malíř'' | |||
Základy malířského umění získal na Škole uměleckých řemesel | |||
ve Vídni v ateliéru Rudolfa Ribarze a na AVU v Mnichově | |||
u H. Kniera. Uměleckou dráhu zahájil 1903 ve Vídni. Od | |||
počátku své výtvarné činnosti se věnoval zejména krajinomalbě. | |||
Účastnil se výstavy vídeňského výtvarného spolku Hagenbund, | |||
1904 vystavoval v Olomouci. Po návratu do rodného | |||
města se sblížil s malířem Bohumírem Jaroňkem a jeho | |||
prostřednictvím začal spolupracovat se Spolkem výtvarných | |||
umělců moravských (SVUM). V jeho tvorbě se od té doby | |||
často objevovaly motivy z moravského a slezského prostředí. | |||
1907 vystavoval v Hodoníně, obesílal rovněž výstavy spolku | |||
Mährischer Kunstverein v Brně. Tehdy dozrál jeho malířský | |||
projev, v němž syntetizoval vlivy severoněmeckých secesních | |||
krajinářů, vídeňského secesního malíře Gustava Klimta i působení | |||
kolegů a přátel ze SVUM. B. se tak zařadil do širokého | |||
proudu středoevropských secesionistů. | |||
D: Večerní nálada, 1903; Dřevěný kostel z Kravařska, 1904; Krajina z Beskyd, | |||
1907; Souborná posmrtná výstava, 1927, Nový Jičín. | |||
L: Toman 1, s. 30; NEČVU 1, s. 43; ÖBL 1, s. 40; BL 1, s. 36; E. Trnková, | |||
H. B. obrazy (kat. výst.), 1927; J. Kačer – J. Sedlářová, Moravské malířství | |||
2. poloviny 19. století (kat. výst.), 1981; J. Sedlářová – J. Kačer, Výtvarné | |||
umění Moravy 1880–1920 (kat. výst.), 1994. | |||
Tomáš Sekyrka | |||
[[Kategorie:D]] | [[Kategorie:D]] | ||
[[Kategorie:76- Malíř, iluminátor, ilustrátor nebo grafik]] | [[Kategorie:76- Malíř, iluminátor, ilustrátor nebo grafik]] | ||
[[Kategorie:1873]] | [[Kategorie:1873]] | ||
[[Kategorie:Nový Jičín]] | |||
[[Kategorie:1912]] | [[Kategorie:1912]] | ||
[[Kategorie:Mnichov]] | [[Kategorie:Mnichov]] |
Verze z 15. 3. 2016, 09:56
Hugo BAAR | |
Narození | 3.3.1873 |
---|---|
Místo narození | Nový Jičín |
Úmrtí | 18.6.1912 |
Místo úmrtí | Mnichov (Německo) |
Povolání | 76- Malíř, iluminátor, ilustrátor nebo grafik |
Trvalý odkaz | https://biography.hiu.cas.cz/Personal/index.php?curid=39827 |
BAAR, Hugo, * 3. 3. 1873 Nový Jičín, † 18. 6. 1912 Mnichov (Německo), malíř
Základy malířského umění získal na Škole uměleckých řemesel ve Vídni v ateliéru Rudolfa Ribarze a na AVU v Mnichově u H. Kniera. Uměleckou dráhu zahájil 1903 ve Vídni. Od počátku své výtvarné činnosti se věnoval zejména krajinomalbě. Účastnil se výstavy vídeňského výtvarného spolku Hagenbund, 1904 vystavoval v Olomouci. Po návratu do rodného města se sblížil s malířem Bohumírem Jaroňkem a jeho prostřednictvím začal spolupracovat se Spolkem výtvarných umělců moravských (SVUM). V jeho tvorbě se od té doby často objevovaly motivy z moravského a slezského prostředí. 1907 vystavoval v Hodoníně, obesílal rovněž výstavy spolku Mährischer Kunstverein v Brně. Tehdy dozrál jeho malířský projev, v němž syntetizoval vlivy severoněmeckých secesních krajinářů, vídeňského secesního malíře Gustava Klimta i působení kolegů a přátel ze SVUM. B. se tak zařadil do širokého proudu středoevropských secesionistů.
D: Večerní nálada, 1903; Dřevěný kostel z Kravařska, 1904; Krajina z Beskyd, 1907; Souborná posmrtná výstava, 1927, Nový Jičín.
L: Toman 1, s. 30; NEČVU 1, s. 43; ÖBL 1, s. 40; BL 1, s. 36; E. Trnková, H. B. obrazy (kat. výst.), 1927; J. Kačer – J. Sedlářová, Moravské malířství 2. poloviny 19. století (kat. výst.), 1981; J. Sedlářová – J. Kačer, Výtvarné umění Moravy 1880–1920 (kat. výst.), 1994.
Tomáš Sekyrka