BAAR Hugo 3.3.1873-18.6.1912: Porovnání verzí

Z Personal
(BAAR_Hugo_3.3.1873-18.6.1912)
 
 
(Není zobrazeno 6 mezilehlých verzí od jednoho dalšího uživatele.)
Řádka 1: Řádka 1:
 
{{Infobox - osoba
 
{{Infobox - osoba
 
| jméno = Hugo BAAR
 
| jméno = Hugo BAAR
| obrázek = No male portrait.png
+
| obrázek = Baar Hugo portret.jpg
 
| datum narození = 3.3.1873
 
| datum narození = 3.3.1873
| místo narození =  
+
| místo narození = Nový Jičín
 
| datum úmrtí = 18.6.1912
 
| datum úmrtí = 18.6.1912
| místo úmrtí = Mnichov
+
| místo úmrtí = Mnichov (Německo)
 
| povolání = 76- Malíř, iluminátor, ilustrátor nebo grafik
 
| povolání = 76- Malíř, iluminátor, ilustrátor nebo grafik
  
 
| jiná jména =  
 
| jiná jména =  
}}<br/><br/>Hugo BAAR
+
| citace = Biografický slovník českých zemí 2, Praha 2005, s. 154
 +
}}
  
== Literatura ==
+
'''BAAR, Hugo,''' ''* 3. 3. 1873 Nový Jičín, † 18. 6. 1912 Mnichov (Německo), malíř''
 +
 
 +
Základy malířského umění získal na Škole uměleckých řemesel
 +
ve Vídni v ateliéru Rudolfa Ribarze a na AVU v Mnichově
 +
u H. Kniera. Uměleckou dráhu zahájil 1903 ve Vídni. Od
 +
počátku své výtvarné činnosti se věnoval zejména krajinomalbě.
 +
Účastnil se výstavy vídeňského výtvarného spolku Hagenbund,
 +
1904 vystavoval v Olomouci. Po návratu do rodného
 +
města se sblížil s malířem Bohumírem Jaroňkem a jeho
 +
prostřednictvím začal spolupracovat se Spolkem výtvarných
 +
umělců moravských (SVUM). V jeho tvorbě se od té doby
 +
často objevovaly motivy z moravského a slezského prostředí.
 +
1907 vystavoval v Hodoníně, obesílal rovněž výstavy spolku
 +
Mährischer Kunstverein v Brně. Tehdy dozrál jeho malířský
 +
projev, v němž syntetizoval vlivy severoněmeckých secesních
 +
krajinářů, vídeňského secesního malíře Gustava Klimta i působení
 +
kolegů a přátel ze SVUM. B. se tak zařadil do širokého
 +
proudu středoevropských secesionistů.
 +
 
 +
'''D:''' Večerní nálada, 1903; Dřevěný kostel z Kravařska, 1904; Krajina z Beskyd,
 +
1907; Souborná posmrtná výstava, 1927, Nový Jičín.
 +
 
 +
'''L:''' Toman 1, s. 30; NEČVU 1, s. 43; ÖBL 1, s. 40; BL 1, s. 36; E. Trnková,
 +
H. B. obrazy (kat. výst.), 1927; J. Kačer – J. Sedlářová, Moravské malířství
 +
2. poloviny 19. století (kat. výst.), 1981; J. Sedlářová – J. Kačer, Výtvarné
 +
umění Moravy 1880–1920 (kat. výst.), 1994; https://cs.wikipedia.org/wiki/Hugo_Baar.
 +
 
 +
'''Ref:''' [https://biblio.hiu.cas.cz/authorities/341734 Bibliografie dějin Českých zemí]
 +
 
 +
Tomáš Sekyrka
 
    
 
    
 
[[Kategorie:D]]
 
[[Kategorie:D]]
 
[[Kategorie:76- Malíř, iluminátor, ilustrátor nebo grafik]]
 
[[Kategorie:76- Malíř, iluminátor, ilustrátor nebo grafik]]
 
 
[[Kategorie:1873]]
 
[[Kategorie:1873]]
 +
[[Kategorie:Nový Jičín]]
 
[[Kategorie:1912]]
 
[[Kategorie:1912]]
 
[[Kategorie:Mnichov]]
 
[[Kategorie:Mnichov]]
 +
 +
<gallery>
 +
Hugo Baar obraz.jpg|Večerní nálada, 1902-1903
 +
</gallery>

Aktuální verze z 16. 5. 2023, 11:43

Hugo BAAR
Narození 3.3.1873
Místo narození Nový Jičín
Úmrtí 18.6.1912
Místo úmrtí Mnichov (Německo)
Povolání 76- Malíř, iluminátor, ilustrátor nebo grafik
Citace Biografický slovník českých zemí 2, Praha 2005, s. 154
Trvalý odkaz http://biography.hiu.cas.cz/Personal/index.php?curid=39827

BAAR, Hugo, * 3. 3. 1873 Nový Jičín, † 18. 6. 1912 Mnichov (Německo), malíř

Základy malířského umění získal na Škole uměleckých řemesel ve Vídni v ateliéru Rudolfa Ribarze a na AVU v Mnichově u H. Kniera. Uměleckou dráhu zahájil 1903 ve Vídni. Od počátku své výtvarné činnosti se věnoval zejména krajinomalbě. Účastnil se výstavy vídeňského výtvarného spolku Hagenbund, 1904 vystavoval v Olomouci. Po návratu do rodného města se sblížil s malířem Bohumírem Jaroňkem a jeho prostřednictvím začal spolupracovat se Spolkem výtvarných umělců moravských (SVUM). V jeho tvorbě se od té doby často objevovaly motivy z moravského a slezského prostředí. 1907 vystavoval v Hodoníně, obesílal rovněž výstavy spolku Mährischer Kunstverein v Brně. Tehdy dozrál jeho malířský projev, v němž syntetizoval vlivy severoněmeckých secesních krajinářů, vídeňského secesního malíře Gustava Klimta i působení kolegů a přátel ze SVUM. B. se tak zařadil do širokého proudu středoevropských secesionistů.

D: Večerní nálada, 1903; Dřevěný kostel z Kravařska, 1904; Krajina z Beskyd, 1907; Souborná posmrtná výstava, 1927, Nový Jičín.

L: Toman 1, s. 30; NEČVU 1, s. 43; ÖBL 1, s. 40; BL 1, s. 36; E. Trnková, H. B. obrazy (kat. výst.), 1927; J. Kačer – J. Sedlářová, Moravské malířství 2. poloviny 19. století (kat. výst.), 1981; J. Sedlářová – J. Kačer, Výtvarné umění Moravy 1880–1920 (kat. výst.), 1994; https://cs.wikipedia.org/wiki/Hugo_Baar.

Ref: Bibliografie dějin Českých zemí

Tomáš Sekyrka