BAAR Hugo 3.3.1873-18.6.1912: Porovnání verzí
(BAAR_Hugo_3.3.1873-18.6.1912) |
|||
(Není zobrazeno 6 mezilehlých verzí od jednoho dalšího uživatele.) | |||
Řádka 1: | Řádka 1: | ||
{{Infobox - osoba | {{Infobox - osoba | ||
| jméno = Hugo BAAR | | jméno = Hugo BAAR | ||
− | | obrázek = | + | | obrázek = Baar Hugo portret.jpg |
| datum narození = 3.3.1873 | | datum narození = 3.3.1873 | ||
− | | místo narození = | + | | místo narození = Nový Jičín |
| datum úmrtí = 18.6.1912 | | datum úmrtí = 18.6.1912 | ||
− | | místo úmrtí = Mnichov | + | | místo úmrtí = Mnichov (Německo) |
| povolání = 76- Malíř, iluminátor, ilustrátor nebo grafik | | povolání = 76- Malíř, iluminátor, ilustrátor nebo grafik | ||
| jiná jména = | | jiná jména = | ||
− | }} | + | | citace = Biografický slovník českých zemí 2, Praha 2005, s. 154 |
+ | }} | ||
− | + | '''BAAR, Hugo,''' ''* 3. 3. 1873 Nový Jičín, † 18. 6. 1912 Mnichov (Německo), malíř'' | |
+ | |||
+ | Základy malířského umění získal na Škole uměleckých řemesel | ||
+ | ve Vídni v ateliéru Rudolfa Ribarze a na AVU v Mnichově | ||
+ | u H. Kniera. Uměleckou dráhu zahájil 1903 ve Vídni. Od | ||
+ | počátku své výtvarné činnosti se věnoval zejména krajinomalbě. | ||
+ | Účastnil se výstavy vídeňského výtvarného spolku Hagenbund, | ||
+ | 1904 vystavoval v Olomouci. Po návratu do rodného | ||
+ | města se sblížil s malířem Bohumírem Jaroňkem a jeho | ||
+ | prostřednictvím začal spolupracovat se Spolkem výtvarných | ||
+ | umělců moravských (SVUM). V jeho tvorbě se od té doby | ||
+ | často objevovaly motivy z moravského a slezského prostředí. | ||
+ | 1907 vystavoval v Hodoníně, obesílal rovněž výstavy spolku | ||
+ | Mährischer Kunstverein v Brně. Tehdy dozrál jeho malířský | ||
+ | projev, v němž syntetizoval vlivy severoněmeckých secesních | ||
+ | krajinářů, vídeňského secesního malíře Gustava Klimta i působení | ||
+ | kolegů a přátel ze SVUM. B. se tak zařadil do širokého | ||
+ | proudu středoevropských secesionistů. | ||
+ | |||
+ | '''D:''' Večerní nálada, 1903; Dřevěný kostel z Kravařska, 1904; Krajina z Beskyd, | ||
+ | 1907; Souborná posmrtná výstava, 1927, Nový Jičín. | ||
+ | |||
+ | '''L:''' Toman 1, s. 30; NEČVU 1, s. 43; ÖBL 1, s. 40; BL 1, s. 36; E. Trnková, | ||
+ | H. B. obrazy (kat. výst.), 1927; J. Kačer – J. Sedlářová, Moravské malířství | ||
+ | 2. poloviny 19. století (kat. výst.), 1981; J. Sedlářová – J. Kačer, Výtvarné | ||
+ | umění Moravy 1880–1920 (kat. výst.), 1994; https://cs.wikipedia.org/wiki/Hugo_Baar. | ||
+ | |||
+ | '''Ref:''' [https://biblio.hiu.cas.cz/authorities/341734 Bibliografie dějin Českých zemí] | ||
+ | |||
+ | Tomáš Sekyrka | ||
[[Kategorie:D]] | [[Kategorie:D]] | ||
[[Kategorie:76- Malíř, iluminátor, ilustrátor nebo grafik]] | [[Kategorie:76- Malíř, iluminátor, ilustrátor nebo grafik]] | ||
− | |||
[[Kategorie:1873]] | [[Kategorie:1873]] | ||
+ | [[Kategorie:Nový Jičín]] | ||
[[Kategorie:1912]] | [[Kategorie:1912]] | ||
[[Kategorie:Mnichov]] | [[Kategorie:Mnichov]] | ||
+ | |||
+ | <gallery> | ||
+ | Hugo Baar obraz.jpg|Večerní nálada, 1902-1903 | ||
+ | </gallery> |
Aktuální verze z 16. 5. 2023, 11:43
Hugo BAAR | |
Narození | 3.3.1873 |
---|---|
Místo narození | Nový Jičín |
Úmrtí | 18.6.1912 |
Místo úmrtí | Mnichov (Německo) |
Povolání | 76- Malíř, iluminátor, ilustrátor nebo grafik |
Citace | Biografický slovník českých zemí 2, Praha 2005, s. 154 |
Trvalý odkaz | http://biography.hiu.cas.cz/Personal/index.php?curid=39827 |
BAAR, Hugo, * 3. 3. 1873 Nový Jičín, † 18. 6. 1912 Mnichov (Německo), malíř
Základy malířského umění získal na Škole uměleckých řemesel ve Vídni v ateliéru Rudolfa Ribarze a na AVU v Mnichově u H. Kniera. Uměleckou dráhu zahájil 1903 ve Vídni. Od počátku své výtvarné činnosti se věnoval zejména krajinomalbě. Účastnil se výstavy vídeňského výtvarného spolku Hagenbund, 1904 vystavoval v Olomouci. Po návratu do rodného města se sblížil s malířem Bohumírem Jaroňkem a jeho prostřednictvím začal spolupracovat se Spolkem výtvarných umělců moravských (SVUM). V jeho tvorbě se od té doby často objevovaly motivy z moravského a slezského prostředí. 1907 vystavoval v Hodoníně, obesílal rovněž výstavy spolku Mährischer Kunstverein v Brně. Tehdy dozrál jeho malířský projev, v němž syntetizoval vlivy severoněmeckých secesních krajinářů, vídeňského secesního malíře Gustava Klimta i působení kolegů a přátel ze SVUM. B. se tak zařadil do širokého proudu středoevropských secesionistů.
D: Večerní nálada, 1903; Dřevěný kostel z Kravařska, 1904; Krajina z Beskyd, 1907; Souborná posmrtná výstava, 1927, Nový Jičín.
L: Toman 1, s. 30; NEČVU 1, s. 43; ÖBL 1, s. 40; BL 1, s. 36; E. Trnková, H. B. obrazy (kat. výst.), 1927; J. Kačer – J. Sedlářová, Moravské malířství 2. poloviny 19. století (kat. výst.), 1981; J. Sedlářová – J. Kačer, Výtvarné umění Moravy 1880–1920 (kat. výst.), 1994; https://cs.wikipedia.org/wiki/Hugo_Baar.
Ref: Bibliografie dějin Českých zemí
Tomáš Sekyrka